Ziemeļvidzemē sāk Igaunijas–Latvijas trešā 330kV starpsavienojuma būvniecību

Akciju sabiedrība "Augstsprieguma tīkls" (AST) Rūjienas un Mazsalacas novadā Ziemeļvidzemē sāk projekta “Igaunijas – Latvijas trešais 330 kV starpsavienojums” pirmā posma būvniecības darbus. Pašlaik notiek līnijas balstu pamatu betonēšana, pirmos balstus plānots pacelt maija sākumā. Tuvākajā laikā plānots sākt darbus arī Burtnieku, Alojas un Limbažu novadā, informē AST sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Aija Ikstena.

"Līnija ir sadalīta posmos, un tās būve plānota pakāpeniski līdz 2020.gada beigām virzienā no Igaunijas robežas uz Rīgu," stāsta AST valdes priekšsēdētājs Varis Boks. Jauna elektropārvades līnija aptuveni 20 kilometru garumā tiks būvēta no Igaunijas robežas līdz elektropārvades līnijas koridoram posmā Rūjiena-Aloja, tālāk to turpinot pa 110 kV līnijas koridoru gar Aloju, Limbažiem un Skulti līdz Saulkrastiem. Tālāk līnija tiks izvietota blakus topošajam “Rail Baltica” dzelzceļam, un pēdējais posms 2 km garumā līdz Rīgas TEC-2 vedīs paralēli plānotajai autoceļa E22 trasei.

Jaunais elektropārvades tīkla starpsavienojums ir nozīmīgs nākotnes infrastruktūras projekts, kas palielinās Baltijas jūras reģiona elektroapgādes drošumu, radīs pamatu efektīvai elektroenerģijas tirgus darbībai Baltijā un palielinās ražotāju konkurētspēju kā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, tā arī starp Baltijas un Ziemeļu valstīm. Paredzēts, ka caurlaides spēja abos virzienos palielināsies par 500/600 MW. Projekta gaitā paredzēts uzbūvēt 330 kV augstsprieguma elektropārvades līniju 176 kilometru garumā no Rīgas TEC-2 līdz Igaunijas robežai, kā arī paplašināt TEC-2 apakšstaciju. Savukārt Igaunijas pārvades sistēmas operators “Elering” būvēs līnijas daļu Igaunijas teritorijā līdz apakšstacijai Kilingi-Nōmme.

Līnija šķērso 11 pašvaldību teritorijas, kopumā paredzēts pacelt 560 balstus. Kopējās projekta izmaksas ap 84 milj.EUR, no tiem 65% tiks segti no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu (Connecting Europe Facility) līdzekļiem. Elektropārvades līniju projektē un būvē pilnsabiedrība "EE-LV Interconnection", darbus apakšstacijā TEC-2 veiks ‘’Empower AS’’ filiāle Latvijā. Ministru kabinets šim projektam noteicis nacionālo interešu objekta statusu, apstiprinot politisko izšķiršanos par plānoto valsts attīstību enerģētikas jomā un starptautisko saistību izpildi.