Pasniegtas balvas par labākajām pērnā gada ceļu būvēm

Foto no Latvijas valsts ceļu albuma

Akciju sabiedrība Latvijas valsts ceļi (LVC) 31.maijā pasniedza balvas ceļiniekiem par labākajām ceļu būvēm 2018.gadā, kā arī par mūža ieguldījumu nozarē.

Gada balvas par mūža ieguldījumu nozarē šogad saņēma Juris Palkavnieks un Olafs Kronlaks. Juris Palkavnieks ir ilggadējs vadošais darbinieks autoceļu uzturēšanas uzņēmumos, kas bija VAS Latvijas autoceļu uzturētājs priekšteči, kopumā nozarē darbojies 50 gadus, pensionējies 2009.gadā. Olafs Kronlaks ir bijis ilggadējs valsts ceļu administrācijas vadītājs, tai skaitā VAS Latvijas Valsts ceļi, kopumā ceļu nozarē strādājis kopš 1963.gada, vadījis Latvijas ceļu būvnieku brigāžu darbu Tjumeņā pagājušā gadsimta 80.gados, kā arī ceļinieku dalību ar smago tehniku 1991.gada barikādēs. 1998.gadā saņēmis Triju Zvaigžņu ordeņa 1. pakāpes goda zīmi. Pensionējies 2010. gadā.

Tiltu pārbūves un jaunu tiltu grupā Gada balvu saņēma SIA Viadukts par veikumu uz tilta pār Aivieksti uz Daugavpils šosejas (A6) ceļa 132,51.km. Būvdarbu laikā tilts ir atjaunots, no iepriekšējās konstrukcijas ir palikušas sijas. Salaboti balsti, atjaunoti konusu nostiprinājumi un izbūvēta jauna brauktuve – klātnes betonēšana, hidroizolācija, seguma ieklāšana, kompensācijas šuves, gājēju ietves. Būvdarbu līgumcena bija 720 000 eiro ar PVN, ko finansēja no valsts budžeta.

“Dzelzsbetona tilti var kalpot ilgi, Latvijā ir tādi, kas kalpo jau vairāk nekā simt gadu un funkcionē joprojām, kā, piemēram, tilts pār Gauju Strenčos, kas būvēts 1909.gadā, tilts pār Salacu septiņus kilometrus pirms Salacgrīvas vai lokveida pārvads pār dzelzceļu Altonavas ielā Rīgā. Ar interesi vērosim, kā pērn būvētais tilts pār Platoni izturēs laika pārbaudījumu,” pasniedzot balvas, teica Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Transportbūvju institūta direktors profesors Ainārs Paeglītis.

Autoceļu seguma atjaunošanas grupā Gada balva piešķirta SIA Binders par Tallinas šosejas A1 posmu no Duntes līdz Svētciemam 48,10.-81,28.km. Nomainīta seguma virskārta –izlīdzinošā frēzēšana, plaisu aizliešana un jaunas virskārtas ieklāšana, atjaunota ūdens novades sistēma un uzpildītas nomales. Būvdarbu līgumcena bija 5,35 miljoni eiro ar PVN no valsts budžeta.

Autoceļu pārbūves grupā Gada balvu saņēma AS A.C.B. par autoceļu Jēkabpils–Rēzekne A12 posmā no Varakļāniem līdz Viļāniem 54,60.-72,78.km. Izbūvēts jauns salizturīgais slānis un šķembu pamats, ieklātas trīs asfalta kārtas. Viļānos ir izbūvēts rotācijas aplis, atjaunoti tilti pār Maltu, Kaževu un Malmuti. Darbu līgumcena bija 20,5 miljoni eiro, no kuriem 85% līdzfinansēja Kohēzijas fonds. “Šogad izšķirties par uzvarētāju šajā grupā bijis sevišķi grūti, par ko liecina atšķirīgais vērtējums – katram ekspertam savs. Tas nozīmē, ka būvniecības līmenis ne tikai paaugstinās, bet arī izlīdzinās, un nav vairs nianšu, kam vērtējumā būtu salīdzinoši mazāka nozīme,” uzrunā uzsvēra RTU inženierzinātņu fakultātes dekāns profesors Juris Smirnovs.

Autobraucēju vērtējumā labākie remontdarbi pērn notika uz autoceļa Rīga–Mārupe P132 posmā no Rīgas robežas līdz Lielajai ielai Mārupē 1,80.-4,14.km. Balvu saņēma SIA Igate. Šī posma pārbūves rezultātā autoceļš ieguva ielai atbilstošus elementus: ietves, sabiedriskā transporta pieturvietas, gājēju pārejas un barjeras, apgaismojumu, ar luksoforiem regulējamus krustojumus un slēgtu lietus ūdens novadīšanas sistēmu. Projekta laikā pārbūvēti arī elektroapgādes un sakaru, ūdensvada un kanalizācijas tīkli. Daugavas ielas un Mārupītes gatves krustojumā izbūvēts rotācijas aplis. Brauktuvi sedza trīs asfaltbetona kārtās. Būvdarbu līgumcena bija 4,76 miljoni eiro, tos finansēja valsts budžets. Autobraucēju balsojuma balvu – iespēja nedēļas nogalē braukt ar VW krosoveru T-Rock un pilnu degvielas bāku izlozē ieguva Imants Treidis.

Gada balvas ceļu būvniecībā piešķirtas devīto reizi. Šogad ekspertu žūrijā darbojās Lietuvas ceļu administrācijas pārstāvis Marius Čereška, ceļu būvinženieris, Transportbūvju inženieru asociācijas valdes loceklis Elmārs Daniševskis, RTU Transportbūvju institūta direktors profesors Dr.sc.ing. Ainārs Paeglītis, RTU Būvniecības inženierzinātņu fakultātes dekāns profesors Dr.sc.ing. Juris Smirnovs, LVC Projektu kvalitātes audita daļas vadītājs Juris Tauriņš, ilggadējais SIA 8CBR galvenais inženieris Juris Anitens.